CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Wednesday, July 4, 2012

Salam Nisfu Sya'aban

Assalamualaikum :) & Salam Nisfu Sya'aban

petikan dari blog Ustaz Rahim :
Hadis yang boleh dipegang dalam masalah Nisfu Syaaban ialah:
Allah melihat kepada hamba-hamba-Nya pada malam Nisfu Syaaban, maka Dia ampuni semua hamba-hamba-Nya kecuali musyrik (orang yang syirik) dan yang bermusuh (orang benci membenci).” [Riwayat Ibn Hibban, al-Bazzar dan lain-lain].

oleh yang demikian, jom sama-sama kita perbanyakkan ibadat, solat taubat, istifar banyak-banyak. sebab kadang-kadang kita tak sedar kita telah melakukan dosa atau mengguris hati orang lain dalam kehidupan baru kita. malam ini juga segala amalan kita akan dibawa oleh malaikat untuk ditukar dengan lembaran baru. semoga kita sama-sama mencatatkan amalam-amalan serta memperbanyakkan ibadat kita di dalam lembaran yang baru. Amin :)
 
juga saya mahu kongsi ini :

Diriwayatkan, bahawa Nabi saw bersabda : “Barangsiapa berpuasa tiga dari permulaan Syaaban dan tiga hari di pertengahan Syaaban dan tiga hari di akhir Syaaban, maka Allah swt mencatat untuknya, pahala seperti pahala 70 Nabi, dan seperti orang-orang yang beribadah kepada Allah swt selama 70 tahun dan apabila dia mati di tahun itu maka dia seperti orang yang mati syahid.

p/s : selamat berpuasa di bulan Syaaban. Maaf di atas segala kekhilafan. :)


0 comments:

Post a Comment