CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Tuesday, November 30, 2010

.cinta pertama.

salam...♥

cinta pertama. korang mesti xcited tgok tajuk saya nie kan. ehee.
lau x xcited puwn rase nak tau kan. ehhee. so today saya akan menaip pasal ini da...
CINTA PERTAMA or FIRST LOVE.
ade yang jatuh cinta at first time pada macam-macam peringkat umur. cinta siapa tahu dia nak dtg dan balik bila kan. tapi setahu saya la kalau cinta tu dah datang dy susah nak pulang...
atau dy lansung tak pulang-pulang.

tapi kali nie is all about first love. orang kata first love susah nak lupe ye ke?
betol kot. heee based on xperience nie. yup i have still remember him. 
mungkin sekadar mengingat sebab rasa itu dah xsama macam aper yang saya rasa bila 
dengan dy dulu. betolla kata orang kot CINTA PERTAMA AKAN DIINGATI SAMPAI BILA-BILA. but remember ingat saje xpe asal jgn biar kita hanyut dengan kenangan itu.

saya juga pernah baca satu buku...dan  menurut buku tu...
jika kita berjaya dalam cinta pertama iaitu hingga ke alam rumah tangga...
InsyAllah cinta itu untuk kita dan our couple selamanya.
swittskan. if i ever had like dat.
but no worries love do not comes once only. mybe second love even better. 

 hii...mesti ade yang dah geram bila saya nak cite sal myfirstlove nie kan. hee...tengok muke geram dulu. hiee comel bila muke u readers begitu. mmm...first love saya. xcually is my best-best ever friend i had. tapi bila igt pasal dy saya akan tersenyum. sebab dy selalu buat saya ketawa. dy lucu bila dgn saya. but at school he's da person who had a lot admired. urghhh. but at time saya xcare puwn pasal admire dy sebab kami pada mulanya musuh sebelum jadi kawan baik. heh.

seingat saya hanya saya je owrg yang akan menunjukkan muka sombong tahap maksima bila jumpa dy. ntah saya menyampah tengok muka dy. and teuk lagi dalam hati saya cakap "menyampah aku tengok mamat nie" ahahaha. kawan-kawan saya yang gurl sume suke dy. bile cakap pasal topic name dy. sume besungggoh and buat muka ingin tahu. kalah gossip artis. dan sume cikgu puwn suke dy. masok je dalam kelas mesti cakap "haaa...tengok apis(not real name) tu dah baik, hemsem and...banyak la lagi" saya nie yang dengar ase nak g toilet je.

korang mesti tertanya-tanya nape saya ngan dy jadi musuh kan. hahaha. sebab mamat tu selalu mengata saya. maksud saya main ejek-ejek. saya buat ape, saya pakai ape, saya ngan sape...
sume nak kisah. rimas betol. macam saya berhutang lima lori emas dengan dy. yang paling buat saya xtahan dy selalu kate saya xreti kawan dengan perempuan sebab kawan-kawan rapat saya kebanyakan boy. dalam hati time tu " ape kena budak nie...suka hati saya la nak kawan dengan sape puw." huh. hahaha. wat pengetahuan korang dalam banyak-banyak boy kat skull tu saya hanya xboleyh bercakap secara sopan santun dengan mamat nie. ayat pertama, kedua dan bila masuk ayat ketiga dah semburkan ayat menyakitkan hati dekat dy. haha.tapi lame-lame kan. perkara nie jadi habit. bila saya jumpa dy jep saya gadoh. bertengkar mulut. start saya berkawan baik dengan dy bile awek dy sekelas dengan saya. ntah awek dy ker tak saya tak ahu la. tapi saya konsider awek dy lah sebab nampak rapat jep. time tu saya puwn kurang gadoh ngan dy. diam. xbanyak menjawab ape dy kata kat saya. sebab malas nt awek dy jelous ker hape ker. sampai ader kawan saya tye sy gadoh terok ker dengan dy sampai jumpa puwn xbertegur. heee dan saya yang malas memperbanyakkan pertanyaan cakap ye jer. heee

tapi bila jumpa dy walaupuwn xbetegur tapi rase asing. rase pelik. yang pelik saya dan dy bila selisih berdepan dua-dua pandang lain. lame lar jugak kes tu berlarutan. sampai satu hari saya dengar dy gaduh ngan kawan-kawan dy. pelik. dy susah nak gadoh dgn owrg. kenapa. saya tanye kawan saya. hmmm. saya cakap kat kawan laki saya a.k.a best friend saya kecian kat dy. dan bff saya kata dy on da way tolong. hmmm arap-arap okelah tu kan. xlah dy sorang.cian dy. eh..nape saya kecian banyak lak dengan dy. xxtau ape kena ngan saya time tu. cume saya tahu xnak tengok dy begitu. sebab xde kawan tu rasenye teruk sekali.

seminggu lepas tu saya tengok dy oke balik. dan yang sedikit suprise dy jumpa saya dy senyum. time tu saya puwn tak nak dah gadoh-gadoh ngan dy. saya puwn senyumlah balik. heee. sejak tu kami kurang gadoh. kami sedikit rapat. dy agak terror math. so keje math saya dy jadi mangsa. hahaha. dan saya tulongla buat lukisan tuk dy time kelas lukisan. cehhh. tibe2 jadi rapat mesti owrg heran kan. hmmm. sume owrg pegi gossip lar pulak. hadoi. time tu saya  puwn sekali lagi lari dari dy.
bukan hape nanti awek dy kate hape pulak. sedangkan saya time tu betol2 consider mamat tu kawan baik SAHAJA.

tibe satu ari saya kena kemas bilik buku teks. alamak. saya kena kemas bahagian belakang dengan dy. nak lari. tapi cikgu bilik buku teks tu dah la sedkit garang. hadoi. last saya decide buat xtahu atau buat bodoh je. kelakar sebab time tu tengok muke dy macam nak bercakap tapi takut tengok muka saya yang masam mencuka. heee. hampir nak selesai kemas saya duduk sambil menyusun buku di rak yang bawah sekali. hari tu saya lebih banyak duduk kerana baru baik dari demam. sy tunduk je sambil kemas buku tetibe rasa sejuk kat dahi. saya dongak. huh????
aper nie. rasa nak terbangun. aper taknyer tangan dak apis tu duk melekat kat dahi saya. dan dengan selambe dy cakap "ko x sihat eyh?" dan saya blur...ape kenan apis ni tetibe jep. dy ker saya demam niyh. namun dalam kebluran itu saya masih boleyh mengangguk. (hint pertama dari dy...tapi saya buta bahasa badan..heee...xtau aper maksudnye). dy ader awek kot maner la saya terfikir ke arah itu.

next is goes when...dalam kelas dy banyak bela saya. saya pelik. ish ape kena nie. saya buat bodoh jep. dan seterusnya saya selalu dapati cokelat yang ade bawah meja saya xpernah kuarang. mula2 tak perasan sebab saya bukan jenis kire cokelat dan segala bekalan makanan cokelat saya yang ade kat citu. satu hari saya terperasan bila saya xpegi koperasi dan x beli cokelat tapi saya tengok masih banyak dan ade. haissshhhh dari mane dtgnye nie.??? luper nak cakap dulu saya selalu simpan cokelat bawah meja sebab saya xsuka pegi kantin. so saya makan je cokelat tu.

saya juga suke geget ais. dan suatu ari dy beli ais dan bagi ais tu kat sy. heran bin pelik semakin bertambah bilangan time tu. dan sejak tu dy dgn willing bayak tulung saya. pegi becakap dengan saya. dan ape-apelah.  dan yang paling pelik. tapi gossip kat skull makin hot. sebab saya budak sombong yang agak femes dikatakan bercintan cintun ngan dy. time tu saya rase segala admirer dy mesti beremdam air mata. waaaa....itu xbenar oke.

after dat saya kurang rapat dengan dy. saya terus lari dan lari. tapi mase nak exam kami sempat bercakap konon mintak maaf sebelum exam. tu jep last cakap ngan dy. pastu terus senyap. sebab dy kawan saya. oke.oeke.oke just friends only_ ayat time tu lar.

lepas abes skull. time holiday ttbe dak apis mesej saya. heran dapat nombor dari mane.hmmm.
pastu dy mintak maaf dan ajak saya kawan macam dulu. hmmm... time yu saya jawab acuh x acuh jep. sebab xtahan kena gossip ngan owrg ramai peminat neh. and then kami kawan banyak cerita yang saya terlepas pasal dy rupernye. dan yang paling saya kecian dy cakap y break dgn awek dy. pasal ape saya xmau la tya sebab nanti lagi kesia dekat dy. tapi time cakap ngan dy macam saya pulak yang terlebih emo dy cam oke jep cam eppy jep. hehe klakar disitu.

and xlama lepas tu dy confress dy cakap dy suka saya. dy anggap saya lebih dari kawan abaik dy. telopong saya dengar haaa...dy mtk couple.hadoi ape nie. sy kata sy pk dulu. 
sebab saya sayangkan hubungan kami sebagai kawan rapat.
dan deep down here(heart) says : "SAYA SUKA APIS KER ?".  saya xpasti. tapi dy agak mendesak time tu. pegi mengadu ngan kawan baik saya ciap buat drama air mata ngan honnestnya cakap suka saya. aper lagi kawan saya tolong dy. pujuk sesangat suh terima dak apis. dan saya pegi jumpa dy kat satu taman. deep in hati saya bawa jawapan lain untuk saya  cakap. tapi jawapan lain yang saya bagi. ya saya musnahkan hubungan kawan baik. xtahu kenapa. tapi mungkin ade hikmah.

dy sgt baik. baik sgt dalam sume hal. terlampau caring. loving. sampai setiap pagi ader gud morning dekat inbox sy. sampai kawan saya jelous dgn cara dy treat sy. tapi sya sedikit ntah...rase kosong dalam relationship itu. ape yang saya cari lagi saya xtahu. saya akui saya suke dy tapi saya xdpat pastikan betolker dy cinta saya. dan akhirnya saya memutuskan dy. lame kelamaan kami agak jauh. jauh...xtahu salah siapa tapi...ianya makin kosong...

dan bila jau saya rindu dy. sy sedar sy sebenarnye syg dy...tapi semuanya terlambat bila sy mengetahui sesuatu...setuatu yang buat airmata saya keluar tetiba. buat saya yang sedang berdiri ketika itu terduduk.terkejut. namun...biarlah sy jer yang tahu sebabnya. sebab yang saya ingin  tulis dan biar berkubur disini ialah kenangan dengan dy...saya takkan lupe. bahkan terima kasih untuk dy sebab pernah jadi watak dalam hidup saya walau akhirnya kesudahannya bukan happy ending. saya letak awak sebagai salah satu kenagan terindah dalam hidup saya.

saya doakan kebagian awak. saya doakan awak punyai seorang yang lebih baik dari saya. semoga dia dapat sempuranakan awak. lengkapi kekurangan awak. jage awak sebaik mungkin. beri kasih dan sayang sebanyak mungkin. kerana awak behak menerimanya. maafkan saya andai saya pernah lukakan awak dan maafkan saya lambat menyedarinya tentang kasih itu. maaf. saya pernah sayang awak dan sekarang masih sayang awak tapi sebagai kawan rapat saya.

wahhhh. rase nak nanges la pulak...dan pada dy. biar awak bukan yang pertama namun InsyAllah awk yang terakhir. maaf andai ape yang saya karang disini buat awak terasa. buat awak cemburu. tapi xpe awk cemburu tande awak sayang saya kan. remember just dis words " dy miliki saya semalam, dy kenangan sy, tp awk miliki saya hari ini, awk yg akan temani hari saya.Amin"

saya terima semuanya sebagai takdir. mungkin semuanya ade hikmahkan. ape puwn saya sentiasa sematkan di hati yang kasih dan cinta  yang paling agung adalah kepada Allah s.w.t dan selamanya miliknya. agar saya terus xlupa ini. ya xlupa. Amin.
hehehe di kesempatan ini saya ingin mengetahui cinta pertama kamu
shout out loud
oh (sern)
~m Y R a E ~
cegu adib
chentamaneesku

k...tengs for readingggs.

cinta :)



0 comments:

Post a Comment