CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Tuesday, December 28, 2010

Dia

dia manis.


Dia datang saat saya kosong…saat disini sepi…ntah kenapa hati makin terisi. Dengan dia saya mampu ketawa. Senyum dengar celoteh dia. Gelak walau dia buat lawak bodoh jea. Eheee.
Dia terkadang macam gula-gula. Belagak keras tapi bila makan cair…manis. Buat saya senyum lagi. Saat ada rasa pahit, tawar, masam, masin dia hadirkan rasa manis. Manis yang buat saya tersenyum.
Dia juga macam air. Selalau mengalah walau terang-terang saya yang salah. Selalu mintak maaf walau saya cakap tak pe. Dia padamkan marah saya. dia sejukkan saya.
Dia macam getah. Macam mane puwn saya buat dia. Dia tetap macam tu tak berubah. Tetap dengan ape dia kata. Dia tegas dalam berlembut.
dia sentiasa berusaha jadi yang terbaik untuk saya. walau saya cakap saya terima seadanya kamu. Tapi dia tetap kata “saya mahu yang jadi yang lebih baik untuk awak”. Dan setiap tu saya senyum lagi.
Terkadang dia macam budak-budak. Perlu perhatian…sgt manje. Tapi perangai buadak-budak dia kelakar. Buat saya tersenyum. Comel. Heee
Dan terkadang jugak dia macam orang tua. Matangnya sangat-sangat. Layan saya pulak macam budak kechik sgt. Heee…tapi dia tetap comel.
Dia terkadang macam bodyguard. Jage saya penuh perhatian. Kalau saya xdapat tdoo dengan dia-dia sekali berjaga. Heee… ya dia…sangat perhatian.
Dia lurus. Dia tak pandai bohong. Bohong dia selalu buat saya ketawa. Cakap nak buat lain tapi akhirnya dia buat lain…hehehehe…saya dah tau dah dia…
Dia…semoga terus begini…
…dia…
Enhanced by Zemanta

0 comments:

Post a Comment