CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Sunday, June 24, 2012

ll kecewa :(

salam :)


sihat? harap semua sihat. saya juga sihat dan mendoakan awak-awak semua sihat. hari nie baru saya singgah dekat blog nie. dah lame tak jenguk blog nie. penuh sawang, kala jenking, semua ade agaknya. :)
hari ni setelah seberapa lama tinggalkan blog nie. saya amat rasa ingin menulis, perlu menulis. hati tak boleh tahan lagi. saya sangat sedih. sangat kecewa. bukan kat siapa-siapa tapi dekat hati sendiri. orang kata kemaafan adalah pengakhiran demdam yang paling indah. tapi hari ni  saya tak mamu kawal hati saya untuk  memaafkan. hati saya sangat lemah untuk terus memaafkan tapi lebih pada bersifat bara api.

macam tulah saya. sekali meletup. susah nak padam. kesannya lama. saya sayang semua. tak tahu kenapa hati ini masih tak boleh terima. saya bukan nak cari salah, siapa, nak tuduh siapa. tapi sedih bila semua pentingkan diri masing-masing. lupa masa bersama dulu. lupa gelak ketawa. lupa siapa ade tika kita ketawa. lupa siapa tolong kita.

sebagai sahabat sebagai kawan saya cuba menolong semua. tapi maaf jika saya tak dapat puaskan hati semua. banyak hati yang berbeza saya tak mampu penuhi semua. jika saya punya duit berjuta2 saya akan berusaha membina apa yang hati-hati ini inginkan. tapi maaf saya hanya ada 2 tangan 2 kaki 2 mata 1 hidung 2 telinga 1 mulut...dan 1 hati yang mungkin tak dapat memahami hati-hati yang ada.

tapi buat hati-hati yang ada saya faham semua ada masalah. tapi kita juga kena tahu bukan kita saja ada masalah. bukan kita sahaja susah untuk menghadapi. tapi semua orang ade masalah bahkan ade yang lebih susah. jadi ape salahnya kita sama senangkan ape yang susah. ringankan ape yang berat. bukan memberatankan ape yang ringan dan menyusahkan yang senang. kita semua dah besar semua boleh pikir. ingat kita adik beradik . adik beradk kita sayang semua, kita kawan semua. bukan kakak kawan dengan abang, abang kawan dengan abang, adik kawan dengan adik.

memang saya selalu berpihak kepada dia. saya selalu sokong dia. sebab dia sahabat baik saya. dia bukan sahabat tenggelam timbul. dia bukan sahabat yang sekali ke kiri sekali ke kanan. dia bukan sahabat di dua-dua belah pihak. dia saya anggap sebahagian saya. saya bukan sahaja menangis , sedih, kecewa sebab semua tapi saya sedih sebab saya antaranya dia menangis.

dan saya minta maaf jika saya bukan pemimpin yang boleh beri hati-hati semua kepuasan, dan saya juga minta maaf sebab hati saya juga hati manusia masih lemah untuk memaafkan dan membaiki ape yang terguris. sesungguhnya saya sedang rasa jasad bernyawa tapi sedang menangis. dan bagi hati yang sedang begini KALIMAH ALLAH S.W.T juga penyejuk hati penenang jiwa yang tidak tenang. sesunngguhnya ape yang khilaf dari saya...apa yang baik dari ALLAH S.W.T. terima kasih sudi mendengar :)

ade promo disini. berminat boleh hubungi saya . :)

0 comments:

Post a Comment