CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Tuesday, January 15, 2013

things i do when not in mood

assalamualaikum :)

mood. seseuatu perasaan dalam diri yang sentiasa berubah mengikut keadaan, masa, tempat dan siapa yang bersama kita. begitu juga aku punyai mood yang juga berubah-ubah. tapi bila kita dah besar @ dewasa aku pasti setiap orang juga punyai cara @ kaedah yang boleh di buat untuk ubah keadaan itu :). aku juga ada cara yang aku buat bila aku dah berubah emosi dalam sesuatu situasi.

1. bila aku sedih aku selalu cakap aku rindu seseorang dan aku rindu rumah aku. adatlah kan home and family are the first place you would go when you are upset. 
2. aku akan berhenti buat sesuatu yang aku sedang buat. tak kiralah benda tu penting tak penting aku akan berhenti sebab aku tak boleh nak fokus. aku boleh buat dua perkara dalam satu masa tapi aku tak boleh buat semua perkara bila tak ada hati -.-
3. aku akan speaking bila aku marah sangat. aku bukan berlagak pandai tapi entah tak betol kot aku nih. kekeliruan bahasa. hahaha. taklah aku pun tak tahu kenapa berterabur jea aku  speaking bukan fasih pun tapi kelaut. hihi. tapi tu dah jadi habitla bila aku marah.
4. aku akan keluar @ pergi dari sesuatu tempat. biarlah aku keluar pusing-pusing keliling rumah pun tu sudah cukup tapi aku kena keluar. kalau lama aku bertahan kat situ meletupla aku.
5. aku akan makan cokelat dan minum air banyak-banyak. sebab aku fikir bila aku buat ni semua lama-lama aku akan tidur dan lupakan apa aku rasa.
6. aku akan diam @ cuba diam. aku ni jenis banyak jugak cakapnya, sebab tu kadang aku susah nak diam. tapi ketahuilah bila aku berjaya untuk diam maknanya aku dah demdam dan tak suka sangat akan sesuatu.
7. baca AL-QURAN  & BANYAKKAN SOLAT. ini perkara pertama yang semua orang patut buat bila mood tidak dalam keadaan sepatutnya. sebab semua perasaan negatif tu adalah sentiasa hadir bersama syaitan. 

banyak lagi perkara yang aku buat bila aku berubah mood tapi yang perkara lain tu aku simpan sikit yea utk diri aku sendiri. :) okelah nampaknya sependek inilah aku dapat cerita pagi ni. dan apa pula korang buat bila berubah mood?

saat nie aku rindu si kecik ini. seious im badly miss her!


" YA ALLAH S.W.T. lindungilah aku dari hasutan syaitan yang direjam, tetapkanlah imanku..jauhilah aku dari perkara yang kau murkai, ampunilah dosa ibu bapaku dan orang yang menyangiku, siramilah keberkatan dalam setiap perkara yang mereka usahakan, ampunilah segala dosaku dan sentuhlah sentiasa hatiku supaya rasa cintaku kepadaMu melebihi apa pun. "

seikhlas sekeping hati,

AYU FATIHA BINTI SULAIMAN 

0 comments:

Post a Comment