CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Friday, February 1, 2013

Tinted Kereta

Assalamualaikum :)

hari ni nak bercakap pasal tinted. bangun pagi-pagi ni aku bukak google cari dan korek-korek sikit pasal tinted kereta. maafla kalau lucu sangat pasal tinted pu kena google. haha :P
'maklumlah mane aku tahu sangat pasal tinted. kalau tanye aku pasal masak ikan berlada tu bolehlah..:P'

jadi bila google google, benda first adalah dapatkan maklumat tentang kebenaran tinted oleh JPJ.
dan ini yang aku dapat :

blog1

* boleh rujuk blog JPJ

jadi kesimpulannya, cermin depan sampai 70% sahaja dan lain-lain 50 %, tapi aku rasa aku akan buat cermin depan 60% dan cermin lain 50% hehe.

dan aku google lagi tinted macam mana yang berkualiti, jadi jumpa satu blog nie, owner blog tu cakap kalau nak tinted kereta pastikan tinted tu ada ciri-ciri macam gini :


* boleh rujuk blog ni sendiri fire starting automobil

dan ini sedikit tips lagi dari owner blog tu :

bila memasang tinted glass pastikan :
-tidak terlalu gelap @ berkilat hingga tak nampak penumpang lain
-mempunyai waranti utk elak gelembung @ bubbling
-paling utama untuk uji tinted : pasang spotlight dah rasakan serta merta  sama ada ianya panas atau suam, kalau panas bolehla cuba yang lain. :)

rupa-rupanya tinted ada dua jenis. haha baru tahu katanya :


1. lamined tinted
-selalu dipasang pada bahagian cermin hadapan
-terdiri dua lapisan yang dapat melindungi pemandu terkena serpihan kaca jika terkena batu semasa memandu kerana ianya sukar dipecahkan, hanya retak kecil @ satu jalinaan retak sahaja akan terhasil

2. tempered tinted
-dipasang pada bahagian belakang dan sisi kenderaan
- yang ini pula akan berderai keseluruhan bila terkena sesuatu. haha
-tapi jenis ini mesti ada untuk keselamatan jika berlaku kemalangan mudah untuk orang pecahkan dan selamatkan kita.



p/s : okelah setakat ini dululah nanti update lagi. kawan ajak g breakfast :)




1 comments:

Unknown

tima kasih atas info ini :)

Post a Comment