CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

must klik

Followers

Monday, August 9, 2010

my kaki was teseliuh~♥~ADOOOIII!- 2

JUMPA DOC! waaa...takut weiiii....lamer da aku xjumpa doc.entah2 dier cucuk. alamak xmo! derma darah puwn xpernah...hiiiii...rrr..sudah. hati bedebar-debar...kikikiki...xley pegi tul ayat. hmmmm....pe pe puwn lam hati mintak sangat ya -Allah tolongla hambamu ini....jgn ada apa-apa kat kaki aku.

time menunggu tu la jugak meh dalam kepala...terbayang benda pelik-pelik...konon doc akan potong kaki aku la. kena simen la. penakut gak aku nie upernyer...hahaha. hmmm...tibalah giliran aku tuk jupe doc. fuhhhhh....

mula dier belek-belek kaki aku...n heran kot tengok da biru...hehehe...pastu dier bukak bandange. awwww!!!~~~sakit doc. pastu dier cakap " hmmmmm....k...saya khuatir kaki awak patah...so kami nak x-ray kaki awak dulu yer."...huh...ternganga jap dalam hati. satu jer aku pk time tu...AMALI PJ. abeslah aku. camne nie...fatin kate "InsyaAllah...yu xder pe pe." aku aminkan jer kate-kate fatin dalam hati. Amin...

hmmmm...pegi x-ray...kejap jer. tp nak tunggu result tu lamer sangat lar...dah lar bedebar-debar. sesungguhnya penantian tu memang satu penyiksaan kan. p lebih pada emosi.cehhh. hmmmm....at last dier bg gak result x-ray. aku puwn ngan xsabar nyer bukak...cehhh bajet doc lar pulak macam lar aku paham....
eleyh....wat2 paham lar...heeee....kate abang kaunter tu kena bawak result tu pegi jumpa doc xd. hmmm....dekat unit x-ray nie ramai doc mude ensem-ensem....cediyh lar pulak nak meninggalkan unit nie...hiiii....NAKAL!

Alhamdulillah pegi jumpe doc n then doc tu kate " em...tahniah tulang awak chantek. x de pe pe. xpatah puwn"....aku puwn pe ag dalam hati "yewwww! syukor Alhamdullillah"...time kasih doc. alamak aku da luper pe namernyer doc tu. p aku igt satu jew...heee dier graduated from university of liverpool. ceehhh...nie aku tengok dekat kad atas meja dier. semangat g aku mengerling....hiihihihi...

dalam gembira puwn kaki aku masih sakit n episod kaki aku belom abis...hihihihihi....balik dari ospital kaki aku masih mengbengkak...hmmm sabar jerla. tapi minggu sakit kaki nie minggu paling banyak cabaran. dimana minggu nie adalah minggu yang aku kena duk luar.hmmmm dalam sakit-sakit kaki aku balik packing n esoknya pindah p duk luar.

hmmm...sori xnak cite byak sal duk luar. t tesalah topic lak. n cediyh lak. hmmmmmm......ok epy-epy yer. pas letak barang kat umah sewa. aku, anis, fatin n lina pegi umah medang. makan nasi minyak. weeee....cedapnye. hihihi...terus luper kaki sakit. time tengah makan tu mak medang tengok kaki aku n dier kate teruk jugak tu...pe pe puwn time kasih medang n da family.

pastu...dua tiga ari lepas tu...mak medang mesej ajak p berurut....amboiiiiiiiii~~~~time tu da dapat tahu...sakitnyer....terbayang da lam kepala time tu.haiyooooo~~~anis kate" yu sakit kejap jew" sambil dier sengih...hiiiii yerla tu cik anis oiiiii....

malam pegi mengurut kaki sakit puwn tiba...cissss....cam ayat lam buku citer tak...? hiiiii....pastu salam-salam ngan mak cik yang urut tu...esh xsangka muda g mak cik tu. n anak dier yang pra-sekolah tu comel sangat. tapi maser tau mak cik tu yang urut aku dah tau dah...sakit....(mesti dier urut kuat sebab dier banyaktenaga) hiiii...

mula-mula dier sentuh kaki ok lagi....pastu dier sentuh tempat bengkak tu...adoooooooiiiiiii....sanagt sakit!...time tu makcik tu urut aku aku pengang anis...cam urut anis pulak...kikikiki...cian anis...maaf nisss....sakit sangat. tobat dah serik dah. huhuhuhu...aku jerit la jugak...heeee...sampai mak cik tu suh aku menyandar kat katil. p aku stilll pegang anis. aku memang camtu kalau sakit n takut aku pengang orang...mak cik tu asyik suh aku lembutkan kaki. heee....sori mak cik saya lau sakit terautomatik terkeraskan kaki saya.huh....susah gak nak melembutkan kaki yerk...time-time macam nie lar....n for dA LAST MAK CIK TU NAK MASUKKAN APER YANG TERSELIUH TU....adehhhh....sekali lagi sakitnyer....waaaaaaaaaaaaaaaaaa.....sakit!!!! ewwwwww....

huh....ciap berurut tahan sikit...p mak cik tu pesan suh aku balut kaki. katernyer takut masuk angin. ok....mak cik asal janji xnak urut ag...hihihihihi...balik singgah umah mak medang. mak medang tolong balutkan kaki. mak medang nie sume boleyh...kan....untung medang...aku puwn tumpang sayang mak medang gak. hiiii...

hmmmmm....sampai umah sewa. housemate aku tkejut. katenye " mak aih....balik berurut lagi terok ek keadaannya" ....huhuhu....hmmmm....maka bermulalah episod pantang n kaki berbalut. pantangnyer....XLEYH MINUM AIS!...sgt susah utk penuhi yang satu ini...huhuhu...tapi dengan adernye nurse2 sekalian a.k.a anis, fatin,lina,tisya n wany...huuuuu hasrat utk curi-curik minum ais sering xmenjadi~~~huuuuuhuhuhuhu....tapi berkat mak medang, medang, lina, fatin, wany, tisya n anis yang sentiasa ada walau kaki sakit puwn xrasa sgt...mekaseh sume....sgt hargai...n sayang kamoo... sume plus plus...

syukor Alhamdulillah...sekarang dah lepas buat amali pj...walaupuwn time amali tu sakitnya masih terasa...expecially time melompat...p wat muker senyum jer...alm-maklumlah lec tengah tengok...hiiiii.....pe pe puwn pengalaman seliuh yang wat aku jadi terjengket-jengket untuk dua minggu...sgt bermakna walau sakit...buat aku kenal kawan aku dengan lebih banyak n mendalam...buat aku kenal kasih sayang n persaudaraan sesama manusia...buat aku faham semua menda tanpa perlu berkata. buat aku faham...hmmmmm....Syukur Alhamdulillah~~~

thank 4 reading....p/s: rasa sayang itu datang dari sini...rasanya disini...di hati....

0 comments:

Post a Comment